İtfai Olay Raporu

İtfai Olay Raporu

Yangın, su baskını, trafik kazası, mahsur kalma ve söndürme, tahliye, arama ve kurtarma ve benzeri nitelikteki müdahale faaliyetleri sonrasında müdahale edilen olayın, tarih, saat, adres vb. bilgileri ile beraber, olayın nasıl meydana geldiğini ve sonuçlarını açıklayan resmi evraktır.

Ek Rapor

İtfai Olay Raporunda yazım hata, eksiklik ya da yanlışlık içeren kısımlar söz konusu ise düzenlenen rapordur.

İtfai Olay Rapor Başvuruları

1. Rapor yazım işlemleri itfai olayın büyüklüğüne, müdahale ekiplerinin sayısına ve kapsamlı inceleme gerektirip gerektirmediğine göre değişiklik gösterir.
2. Raporunuzu teslim almak için ilgili itfaiye hizmet birimimize gitmeden önce mutlaka raporunuzun hazırlanacağı itfaiye hizmet birimimizi telefonla arayınız.
3. İtfaiye Hizmet Birimlerimize ait iletişim bilgilerine “Ana Sayfa/Hakkımızda/İstasyonlarımız (http://itfaiye.ibb.gov.tr/tr/istasyonlarimiz.html )”sekmesinden erişebilirsiniz.
4. Raporunuzun hangi itfaiye hizmet birimimiz tarafından hazırlanacağını bilmiyorsanız, “Bize Ulaşın ( http://itfaiye.ibb.gov.tr/tr/bize-ulasin.html )” sekmesinde yer alan iletişim bilgilerini kullanarak ilgili Müdürlüklerimizle iletişime geçiniz.
5. İlgili itfaiye hizmet birimimizle raporunuzun teslim alınabileceğini teyit etmeniz halinde aşağıda yer alan başvuru belgelerini temin ediniz.
6. Raporunuzu teslim alırken rapor içeriğindeki bilgileri kontrol ediniz ve hata, eksiklik ya da yanlışlık içeren kısımlar varsa raporu teslim eden personelimize durumu bildiriniz.

Ek Rapor Başvuruları

1. Hata, eksiklik ya da yanlışlık içeren kısımlar söz konusu ise Ek Rapor düzenlenmesi gerekmektedir.
2. Ek Rapor düzenlenmesinin gerekmesi durumunda, personelimiz tarafından verilecek bilgilere göre dilekçe vasıtasıyla başvurunuzu yapınız.
3. İtfaiye Hizmet Birimlerimize ait iletişim bilgilerine “Ana Sayfa/Hakkımızda/İstasyonlarımız(http://itfaiye.ibb.gov.tr/tr/istasyonlarimiz.html )” sekmesinden erişebilirsiniz.
4. Raporunuzun hangi itfaiye hizmet birimimiz tarafından hazırlanacağını bilmiyorsanız, “Bize Ulaşın ( http://itfaiye.ibb.gov.tr/tr/bize-ulasin.html )” sekmesinde yer alan iletişim bilgilerini kullanarak ilgili Müdürlüklerimizle iletişime geçiniz.
5. İlgili itfaiye hizmet birimimizle raporunuzun teslim alınabileceğini teyit etmeniz halinde aşağıda yer alan başvuru belgelerini temin ediniz.
6. Raporunuzu teslim alırken rapor içeriğindeki bilgileri kontrol ediniz ve hata, eksiklik ya da yanlışlık içeren kısımlar varsa raporu teslim eden personelimize durumu bildiriniz.

İtfaiye olay raporu ve ek raporla ilgili her türden görüş, öneri ve şikâyetleriniz için Alo 153 Çözüm Merkezi Hattını kullanınız.

Başvuru İçin İstenen Belgeler

Yalnızca rapor teslim aşamasında geçerli olmak üzere; 

1. Kişiler için; nüfus cüzdanı/kimlik kartı veya nüfus cüzdanı yerine geçen belgelerden biri(pasaport, ehliyet vb.),ruhsat, ikametgâha ilişkin belgelerinden herhangi biri (tapu, kira sözleşmesi vb.)
2. Kurum/Kuruluşlar için; kurum/kuruluşu temsile yetkili kişi adına düzenlenmiş imza sirküsü, noter onaylı yetki belgesi, kurum/kuruluş kimlik kartı belgelerinden herhangi biri

Ek Rapor hazırlanması durumunda; Başvuru Dilekçesi

Raporunuzu Hangi İtfaiye Hizmet Birimimiz Tarafından Hazırlanacağını Öğrenmek İçin;

Avrupa Yakası İtfaiye Şube Müdürlüğü

Adres: Zeyrek Mahallesi İtfaiye Caddesi No:3-Fatih / İstanbul

Tel: 0212 402 83 10

Fax: 0212 455 43 21 

Anadolu Yakası İtfaiye Şube Müdürlüğü

Adres: Aziz Mahmut Hudai Mah. Sümbülzade Sok. No:42 - Üsküdar / İstanbul

Tel: 0216 333 85 10

Fax: 0216 553 72 49