Kullanım Amacı:
Araç giremeyen sokaklarda ve çıkmaz sokaklarda bulunan binalar ile çok yüksek katlı binaların yangın riskleri daha yüksektir.
İtfaiye terminolojisi; itfaiye aracının herhangi bir sebeple tamamına veya bir kısmına giremediği sokakları “Dar veya Girilemeyen Sokak” olarak nitelemektedir. Bahsi geçen bu sokaklar gün içinde kurulan pazar yerleri, sokakların giriş ve çıkışlarına konan babalar vb. durumlardan dolayı oluşan dar veya girilemeyen sokaklardır.
Bu tür sokaklarda yangına daha çabuk müdahale için İstanbul itfaiyesinin proje sahibi olduğu dünyada ilk ve öncü olan “Dar alan itfaiye araçları” tasarlanmıştır.
Özel tasarlanmış “Dar Alan İtfaiye aracı” yüksek manevra kabiliyeti sayesinde “Dar ve girilemeyen sokaklarda” daha kolay hareket imkanı sağlamaktadır.
KISA DÖNÜŞ, YENGEÇ YÜRÜYÜŞÜ
Araç arka ask sokaklarda manevra kabiliyetini arttırmak maksadıyla 0-10 km hız aralığında, ön aks gibi manevra kabiliyetine (Yengeç yürüyüşü) sahiptir. Ön ve arka aks aynı veya ters yönde hareket kabiliyetine sahip olup 10 km üzerindeki seyir hızlarında arka aks kilitlenerek normal araç arka aksı haline dönüşebilmektedir.
350 mm yüksekliğindeki engelleri geçebilme özelliği ve yüksek manevra kabiliyeti sayesinde sadece yangınlarda değil ayrıca olası afet durumlarında da görev yapabilecektir.
Teknik özellikleri: | |
Motor Sınıfı | EURO 6 |
Motor Gücü | 220 KW |
Personel kapasitesi | 1+5 Kişi |
Su ve Köpük Tankları: | |
Su Tankı | 2.000 lt |
Köpük Tankı | 500 lt |
Pompa Ünitesi | Santrifüj, 5 Kademe, Otomatik ve Manuel |
Pompa Gücü | 10 Barda 2.500 lt/dk su verimi |
Monitör Kapasitesi | 7barda 2.000 lt/dk su debisi |
Su Atma Mesafesi | 65metre |
Köpük Atma Mesafesi | 55 metre |
Su ve Köpük işleme açısı | -20 +70 derece |
Monitör dönme çapı | 360 derece |
Hızlı Müdahale Lansı | Ne-Pi-Ro |
Hortum Tip | D |
Hortum Boyu | D:50 metre C:60 metre |
Çift Kabin
Tek Kabin