Haberler

Başkan Topbaş, şehrin huzuru için görev başındaki personeliyle bayramlaştı.26 Ekim 2012 Cuma
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluya huzurlu bir bayram yaşatmak için 24 saat görevinin başında olan İtfaiye, Zabıta ve İETT personeliyle bayramlaştı.
 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluya huzurlu bir bayram yaşatmak için 24 saat görevinin başında olan İtfaiye, Zabıta ve İETT personeliyle bayramlaştı. Törende konuşan Başkan Topbaş, “İstiyoruz ki İstanbullular rahat ve huzurlu bir bayram geçirsinler. Belediye olarak bizim görevimiz bayram yapmak değil, İstanbullulara bayram yaptırmak. Gece gündüz demeden İstanbulluların emrindeyiz. Görevimizin başındayız” dedi.

 Başkan Topbaş, şehrin huzuru için görev başındaki personeliyle bayramlaştı. - Haberler - İstanbul İtfaiyesi

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, sabah saatlerinde ilk olarak  İtfaiye Daire Başkanlığına bağlı Bakırköy İtfaiye Grup Amirliğine  gitti. Burada İtfaiye personeli tarafından karşılanan Başkan Topbaş , İtfaiye personeli ile teker teker bayramlaşarak çalışanların çocuklarına bayram harçlığı verdi.

 Başkan Topbaş, şehrin huzuru için görev başındaki personeliyle bayramlaştı. - Haberler - İstanbul İtfaiyesi

Milli ve dini Bayramların halkımızı birbirine bağlayan, büyük bir millet olduğumuzu hissettiren önemli zamanlar olduğuna değinen Başkan Topbaş, kurban kesiminden dolayı Kurban Bayramı’nın diğer bayramlardan farklılık gösterdiğini söyledi. Pazartesi kutlanacak Cumhuriyet Bayramı’na da değinen Başkan Topbaş, “Kurban Bayramı’nı kutlarken Cumhuriyet Bayramı arifesindeyiz. İki bayramı birlikte kutluyoruz. Bu da milletçe bizim ulus olarak bir Milli Mücadele sonucunda elde ettiğimiz bağımsızlığımızı haykırdığımız 89. yılın tüm ulusumuza kutlu olmasını diliyor ve nice yüzyıllar diyorum” şeklinde konuştu.

Başkan Topbaş, şehrin huzuru için görev başındaki personeliyle bayramlaştı. - Haberler - İstanbul İtfaiyesi

— Sel Baskınları

Birkaç gün önce Tekirdağ’ın Saray ilçesinde meydana gelen sel felaketine de değinen Başkan Topbaş, “Saray ilçesindeki sel baskınları sebebiyle itfaiyemiz oraya müdahale etti. 19 vatandaşımızı kurtardı. Şunu gururla ifade edeceğim ki, itfaiye olarak, araç, ekipman ve deneyim açısından oldukça iyi bir noktaya geldiğimizi gururla söyleyebiliriz. En büyük gururumuz teknolojik gelişmelerle dünyadaki en iyi itfaiye olarak bilinen New York itfaiyesini yakalamış durumdayız. Çünkü en ileri teknolojileri kullanmak gerekliliğini hep söyledik” dedi.

İstanbul Beykoz ve Sarıyer’de meydana gelen sel baskınlarının can kaybına sebep olmadığı için mutluluk duyduklarını anlatan Başkan Topbaş, “Orada da gereken işlemler yapıldı. Mağdurların mağduriyetleri giderilecek. Ölüm vakası yok. Bütün mutluluğumuz bu. Kuzey bölgesi olduğu için yağmurlarda her daim bu bölgeler etkilenmekte” dedi.

 Başkan Topbaş, şehrin huzuru için görev başındaki personeliyle bayramlaştı. - Haberler - İstanbul İtfaiyesi

- Problemsiz İstanbul dereleri

 
Göreve geldikleri 2004 yılında her yağış sonrası 4 – 5 bin kadar ihbar aldıklarını, bu sayıyı zaman içerisinde 100’ün altına düşürdüklerinin altını çizen Başkan Topbaş, “Daha da düşüreceğiz. Bir hedef koyduk önümüze. Bir yıl içinde İstanbul'daki dereleri problemsiz hale getirmek istiyoruz. Büyükşehir Belediyesi olarak kararlılığımızı koyduk ve yatırım hedeflerimizden biri de sel baskınları sebebiyle rahatsızlık veren dere kalmaması” şeklinde konuştu.

- Sözleşmeli Personellerin Durumu

 -
Zabıta ve İtfaiye’de sözleşmeli personel olarak çalışanların durumuna da değinen Başkan Topbaş, Ak Parti’nin son yapılan Genel Kongresi’nde konuyu Başbakan’la görüştüklerini söyledi.

“Sözleşmeli olanlarla ilgili Sayın Başbakanımızla Genel Kongre sonrası görüştük. Bu konuyu kendilerine aktardım. Bu durum sadece İstanbulumuzu ilgilendiren bir durum değil. Tüm Türkiye’de bu şekilde çalışan arkadaşlarımız var. İnşallah bir çalışma yapılacak. Bu konuda çalışma yapılması talimatını verdiler. İtfaiyede ve zabıtadaki mağduriyetlerden bahsettim. Bizim itfaiye ailemizin çok deneyimli ve fiziksel olarak da bu işe uygun elamanları var. Bünyemizde kadro olmadığı için alamadığımız ama taşeronlar üzerinden almak zorunda kaldığımız itfaiye personeli var. İstanbul 'da yangın sayıları artarken biz mecburen taşeronlar üzerinden hizmet alımı noktasına gitmek zorunda kaldık. Taşeron şirketler üzerinden çalışanlarda itfaiye ailemizin bireyi. İstiyoruz ki, onlar da ailemize katılsınlar. Birtakım tereddütleri de ortadan kalksın.”

“Bir ilahi emri yerine getireceğim diye zulüm yapmamak lazım”



Modern kesim yerleri kurmalarına rağmen bazı vatandaşların bireysel kurban kestiklerini, bu tutumun kazalara ve çevre kirliliğine sebep olduğunu belirten Başkan Topbaş, eskiye kıyasla İstanbul’un Kurban Bayramı’nı çok daha sorunsuz geçirdiğini söyledi. Başkan Topbaş şöyle devam etti: “Maalesef iyi tedbir almamıza rağmen birtakım aksaklıklar ortaya çıktı. Bazı kazalar yaşandı. Müdahale ettik Geçmişle mukayese ettiğimiz zaman İstanbul çok daha iyi. Hem kesim hem satış noktaları var. Çevre hepimizin yaşam alanı ve sağlıklı bir yaşam için bunda hassasiyet gerekli. Buna riayet etmeyenlere bayram içerisinde Büyükşehir Belediyesi olarak 62 kişiye ceza kesmişiz. 82 liradan kesilen bu ceza münasebetiyle 5 bin 84 lira tahsil etmişiz.”

“Bir ilahi emri yerine getireceğim diye zulüm yapmamak lazım” diyen Başkan Topbaş konuşmasını şöyle sürdürdü: “Neticede bu bir canlı dikkat etmek gerekiyor. Hassasiyet ve şefkat göstermek gerekiyor. Bir ilahi emri yerine getireceğim diye zulüm yapmamak lazım. Çevreye haksızlık etmemek lazım.  Bir başkasını rahatsız etmemek lazım. Çocuklara özellikle dikkat etmek lazım.”

Başkan Topbaş buradaki programının ardından Edirnekapı’da bulunan Zabıta ve İETT Müdürlüğü’ne giderek görev başındaki personelle bayramlaştı. Görev başındaki personelleri sayesinde İstanbul’un huzurlu bir bayram geçirdiğini belirten Başkan Topbaş, özverili çalışmalarından dolayı personeline teşekkür etti. Başkan Topbaş daha sonra İETT personeliyle birlikte yemek sırasına girerek yemeğini alıp çalışanlarla birlikte öğlen yemeği yedi.