Dünya çapında, öncü bir İTFAİYE TEŞKİLATI olmak vizyonuyla çalışmalarına devam eden teşkilatımız artık yeni bir yönetim sistemiyle tanışıyor, Toplam Kalite Yönetimi. Vatandaş memnuniyeti üzerine odaklanmış bu yönetim anlayışında, kalite bir hedef olarak benimsenmekte, sürekli iyileştirmelerle mükemmeliyetçiliğe gidilmek istenmektedir.
Toplam Kalite Yönetim Sisteminin kurulması çalışmaları APK(Araştırma Planlama ve Koordinasyon) Amirliği öncülüğünde oluşturulan 285 kalite çalışanından oluşan “Kalite ekibi” tarafından yürütülmektedir. Kalite çalışanlarımızdan oluşan bu ekipte; müdürlerimiz, müdür yardımcılarımız, amirlerimiz ve itfaiye çalışanlarımız yer almaktadır.
Uygulama öncesi kalite çalışanlarıyla koordinasyonun sağlanması, sistemin daha iyi tanıtılması amacıyla APK Amirliği tarafından, 25 Şubat-2 Mart tarihlerinde İBİTEM’de 146 kişiye, 3-6 Mart tarihlerinde Üsküdar’da 109 kişiye ve 9-10 Mart tarihlerinde AKOM’da 30 kişiye Genel ISO 9001:2000 eğitimi, ISO Dokümantasyon eğitimi, Kalite Kontrol Çemberleri eğitimi, Problem Çözme Teknikleri eğitimi, SWOT(GZFT / Güçlü - Zayıf Yönler, Fırsatlar - Tehditler) analizi eğitimi verildi. Kuruluş İçi Denetim eğitimi, İstatistiksel Proses Kontrol eğitimleri ise önümüzdeki günlerde verilecektir. Eğitimlerde kalite çalışanlarının istek ve arzusu dikkat çekerken, herkesin ortak kanısı teşkilatımızın var olan standartlarının daha da iyileştirileceği oldu.
Emin adımlarla sürekli iyileştirmeler yaparak önümüzdeki yıllarda kalitemizin çeşitli belgelerle taçlandırılması hedeflenmiştir (ISO 9001:2000, OHSAS 18001, EFQM). Bu bağlamda hizmetlerimizin uluslar arası standartlarda olduğunun göstergesi ve bu sistemin ilk meyvesi olan ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem belgesi kısa süre içinde teşkilatımıza kazandırılacaktır.